Czym jest zdrowe odchudzanie?

Zdrowe odchudzanie absolutnie nie polega na przestrzeganiu restrykcyjnej diety, czy katowaniu się ćwiczeniami, aby jak najszybciej zgubić nadwyżkę wagi.  Tym sposobem możemy tylko zderzyć się z efektem jo-jo. Oprócz tego przyjdzie nam walczyć ze złym samopoczuciem, towarzyszącym mu rozdrażnieniem, spadkiem energii i apatią. W wieku przypadkach decydując się na wprowadzenie ostrej diety, nie dostarczamy organizmowi witamin i minerałów niezbędnych do jego prawidłowego funkcjonowania. Zmniejszając diametralnie ilość spożywanych kalorii, często spożywamy jałowe jedzenie. Jest to sposób na zrzucenie kilku kilogramów, jednak efekty takiego odchudzania będą krótkotrwałe.

Aby odchudzać się zdrowo, często musimy liczyć się ze zmianą stylu życia, a nie tylko sposobu odżywiania.  Podstawową aspektem jest racjonalna dieta, której zadaniem jest dostarczenie sił, zaspokojenie zapotrzebowania organizmu na różne składniki, ale również dopuszczenie od czasu do czasu niezdrowej przekąski do jadłospisu.

Na czym polega optymalizacja diety?

Zoptymalizowanie diety to długi proces. Może on być szczególnie żmudny w przypadku osób, których dotychczasowa dieta była uboga w minerały i witaminy.  Kluczowe jest uzyskanie idealnej proporcji białek, węglowodanów oraz tłuszczów wchodzących w skład przygotowywanego przez nas posiłku.  Pamiętajmy, że dieta powinna być ułożona z uwzględnieniem indywidualnych czynników.  Przy jej układaniu nie możemy zatem kierować się sugestiami osób trzecich. Coś, co w ich przypadku się sprawdziło, dla nas może być zbędne, lub nawet niekorzystne. Oto czynniki, które powinniśmy wziąć pod uwagę: płeć, wzrost, wiek, waga, tryb życia, aktywność fizyczna. Na tej podstawie jesteśmy w stanie stworzyć zoptymalizowaną dietę, nie narażając się na efekt jo-jo

 

Czy to, co jemy, wpływa na nasz metabolizm?

Przemiana materii ma spory wpływ na tempo pozbywania się zbędnej tkanki tłuszczowej.  Proces ten jest regulowany przez tarczycę. W związku z tym, chorzy zmagający się z takimi przypadłościami jak choroba Hashimoto, nadczynność lub niedoczynność tarczycy powinny konsultować z lekarzem wszystkie problemy związane z redukcją wagi. Niezbędne w tym przypadku jest regularne wykonywanie badań.

Warto jednak podkreślić, że częstotliwość spożywanych przez nas posiłków nie ma wpływu na naszą przemianę materii.  Najbardziej znacząca w tym przypadku jest ilość spożywanych kalorii oraz próg kaloryczny. Można go zmierzyć, poprzez weryfikację tego ile czasu odczuwamy sytość po spożyciu konkretnego produktu.
Nie zapominajmy, że spożywanie posiłków powinno być dla nas przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem. Jeśli zmieni się nasze nastawienie, łatwiej będzie nam przyjąć nowy styl życia i efektywnie zrzucić niechciane kilogramy.

Jak prawidłowo jeść?

Zacznijmy od tego, że spożywanie pięciu mniejszych posiłków w ciągu dnia to zasada, która nie działa w żaden sposób w przypadku odchudzania.  Nie jest możliwe ustalenie idealnej częstotliwości jedzenia. Wiele zależy bowiem od naszego trybu życia. Dlatego tak istotne jest położenie nacisku na liczbę spożywanych kalorii.  Na dobry początek zmian w naszym odżywianiu  możemy narzucić sobie reżim pięciu posiłków. Zadbajmy jednak przede wszystkim o to, aby zapewnić organizmowi niezbędne minerały i witaminy.

Najczęściej wraz z wprowadzeniem restrykcyjnej diety decydujemy się na rozpoczęcie intensywnych ćwiczeń.  Przygotowując posiłek, który spożyjemy po treningu, powinniśmy pamiętać o deficycie kalorycznym, który musi być ujemny. To złota zasada, o której nie wolno zapominać. Myślenie, że po ciężkim treningu możemy jeść wszystko to, na co tylko mamy ochotę, jest mylne i może nam bardzo zaszkodzić.  Ważne jest, aby zapewnić organizmowi składniki, które pomogą mu w szybkiej regeneracji po wyczerpującym wysiłku.

Co jeść?

Jeśli chcemy schudnąć, nie powinniśmy całkowicie eliminować tłuszczów z naszej diety. Zwróćmy jednak uwagę na ich rodzaj. Jeśli wybierzemy zdrowe tłuszcze, zapewnimy organizmowi energię pomocną w procesie spalaniu tłuszczów, który zachodzi w czasie treningu lub pracy umysłowej.

Na pierwszym miejscu powinniśmy w naszej diecie postawić białko.  Dzięki niemu nasz organizm otrzyma mniej kalorii. Dobrym rozwiązaniem będzie zastosowanie błonnika.  Pamiętajmy również o ograniczeniu cukrów prostych. To one są odpowiedzialne za większość tkanki tłuszczowej.

Co pić, żeby schudnąć?

Odpowiednie organizmu to podstawa zdrowej diety. Pomocna w odchudzaniu może się okazać zielona herbata, przyspieszająca proces spalania kalorii.  Dobrym pomysłem będzie także picie wody z cytryną.  Nie ma to jednak istotnego wpływu na spalanie tłuszczu. Chodzi bardziej o nawyk, który pozwoli nam na regularne dostarczanie płynów do organizmu.

Na ten temat pisze również strona https://www.piekniejsza.pl/